woensdag 27 juni 2012

Besluit

Wat een wonderlijke processen vinden er plaats. Ik kwam in aanmerking voor een beurs voor het eerste jaar van de priesterssenopleiding bij Wilde Wijze Vrouw, sterker nog: ik bleek bij de laatste vier te zitten en kreeg het verzoek een motivatiebrief te schrijven en een promotiefilmpje van een minuut te maken. Dit gedaan hebbende was het de bedoeling om op facebook zoveel mogelijk 'likes' te verzamelen. Ok, als dat erbij hoort, eerst uitzoeken hoe ik iedereen uitnodig, toch wel spannend om jezelf zo aan te bieden en dit verzoek te sturen. Lieve en steunende reacties kreeg ik, toch voelde ik me ongemakkelijk, bijna bloot maar dan figuurlijk. Na een aantal dagen kwam er het verzoek een foto van jezelf in (rituele) actie te sturen en een paar vragen te beantwoorden, oa wat ik zou doen als ik net heb gehoord dat ik de beurs heb gekregen. Ook deze heb ik beantwoord, gewoon omdat het gevraagd werd. Het voelen kreeg niet al te veel aandacht, want ik wilde dit graag. Toch zat het me niet lekker meer. De dag erop gaf ik een workshop met de sprekende titel "Bezinnen aan zee" en terwijl ik het labyrint maakte viel me ineens de gedachte in dat ik er ook gewoon uit kon stappen. Het besluit was direct genomen. Ik wilde niet meedoen aan een soort race, kreeg associaties met tv series. Nu overheerst opluchting en kan ik weer verder in mijn eigen stroom.
In augustus ga ik een 11 daagse training doen bij Wilde Wijze Vrouw in Avalon, waar ik erg naar uitkijk. Benieuwd wat ik daar tegen kom...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten