vrijdag 15 mei 2015

Het labyrint, een ervaring en een besluit

Enige tijd geleden volgde ik bij de Schaapshoeve in Brabant een workshop over het labyrint, gegeven door een Ier, Tony Christie, ontwerper en maken van de Labyrinth Wisdom Cards. We waren met gelijkgezinden, allen labyrintwerkers, waardoor Tony zich kon afstemmen op onze behoeften en ons niveau van kennis.
Twee maal die dag liepen we het labyrint, met een opdracht. In de middag liepen we terug door de tijd, tot waar het ooit begon, en daarvoor. Tony zong de Gayatri mantra, ik zong al lopend mee, ook als hulp om uit mijn hoofd te blijven terwijl ik liep. Al lopende voelde ik me steeds meer terug gaan uit mijn huidige aardse leven, door de tijden terug, mijn hoofd en mijn hele lijf richtten zich steeds meer op alsof ik langzaam meer overzicht kreeg.
Mijn gevoel werd steeds 'onpersoonlijker' en ik probeerde uit m'n denken, m'n analyse te blijven over wat er nu gebeurde.
In het centrum aangekomen zong ik nog steeds, en ineens realiseerde ik me, wist ik dat er in het universum altijd al muziek was, lang voor wij als mens er waren. Alle muziek is er al. We hoeven hem alleen maar op te pakken -als we willen-  en in een vorm te gieten -als we willen- .
Teruglopend was ik vooral bezig om voorbij alle oordelen en meningen mijn muziek de wereld in te willen brengen. De opdracht bij de tweede loop was: wat besluit je? Dat was dan ook mijn besluit.
De volgende dag, bij een andere bijeenkomst, zei een vrouw tegen mij dat ze op mijn cd met mantra's zat te wachten, zodat ze de mantra's in haar Rode Tent kan zingen.  Hoe helder mag het antwoord zijn?
Daarom ben ik de afgelopen tijd hard bezig geweest met iets dat ik al jaren wil: het opnemen van mijn eigen mantra's op een cd, gezongen met een groepje vrouwen en ondersteund door een gitarist. Een spannend proces, dat wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten