dinsdag 8 januari 2013

Anja Moorjani


Een zeer boeiend interview is te zien op you tube, met Anita Moorjani. Deze vrouw had kanker en was terminaal. Op een dag raakte ze in coma en is ze met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Vanaf dat moment heeft ze wat er om haar heen gebeurde meegemaakt vanuit een ander perspectief. Ze kreeg volledig overzicht over haar eigen leven en dat van de mensen om haar heen en begreep in één klap de oorzaak van haar ziekte. Ook voelde ze zich voor het eerst helemaal zichzelf.
Toen ze uit de coma bijkwam wist ze dat ze geen kanker meer had. De artsen wilden allerlei tests doen en dit liet ze vol mededogen toe maar ze wist zelf al dat ze genezen was.

Haar verhaal is inmiddels in boekvorm verschenen (Ik moest doodgaan om te leven) en Anita houdt zich momenteel vooral bezig met het delen van haar inzichten met de wereld.

Wanneer je naar haar kijkt tijdens het interview, zie en voel je de blijdschap als ze over haar ervaringen ‘over de dood heen’ vertelt. Deze vrouw heeft de gave om te blijven boeien, ik denk omdat ze zo authentiek is en blij.
Wat mij raakte was het beeld dat ze schetst over jezelf zijn, dat we nergens naar hoeven te streven, en dat we liefde zijn. Als het ego niet meespeelt, zijn we niet meer afgescheiden. Zij voelde de eenheid van alles en iedereen.
De kunst is denk ik om dat gevoel steeds weer te kunnen oproepen in mindere tijden.
Dit is de link naar het interview:


 

2 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige video, dankjewel voor het delen! Wat mij zo raakt is opnieuw de bevestiging dat we bedoeld zijn te leven vanuit Liefde, niet vanuit Angst. Dan zit ik met Hartepad helemaal op de goede weg ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja he, je kunt het bijna meevoelen als ze vertelt over haar ervaring. Je zit zeker op de goede weg, de naam heb je niet voor niets gekozen. Liefs

      Verwijderen