zondag 3 oktober 2021

Walk of Wisdom

6 t/m 12 september liep ik de Walk of Wisdom, een mooi uitgezette wandeling van 136 km rond Nijmegen. Voor ik op pad ging, ben ik twee keer gezegend, door mijn mantragroep met lied en tekst, en daarna aan de vloedlijn door Elly. Met een Yantra ketting van een dierbare groep vriendinnen om mijn hals, veel appjes met wensen, was het een mooie start van een onvergetelijke week met mezelf.

De Stevenskerk in Nijmegen is een mooie plek om te starten en weer aan te komen, je wordt bijgeschreven als pelgrim en de foto bij het symbool van de route is al traditie.
Wat is de natuur toch prachtig en helend. Fijne onderkomens in trekkershutten of bij vrienden op de fiets, mooie ontmoetingen met Martine, Karin van Dijk en Lilian Tan, en vele onverwachte leuke en ontroerende gesprekjes onderweg. Fijn om in stilte te lopen, te zingen als ik zin had, te rusten als ik moe was. De rugzak, aanvankelijk een 'last' werd steeds meer een 'maatje', alles wat ik nodig had op mijn rug. Het gaf een beschermend gevoel.
Namen als de Duivelsberg, de Heksendans, het Reichswald riepen van alles op, maar de energie was licht. In het Reichswald, waar vele duizenden soldaten zijn omgekomen in WO2, hebben Martine en ik 'Return again' gezongen.
Topper was voor mij de Sint Jansberg, een soort droomvlucht (de Efteling) in het echt, ik weet zeker dat er elfen en kabouters waren al kon ik ze niet zien.
Aan de lapjes-of koortsboom bond ik alle meegegeven stukjes stof en zong ik een lied van heling.
Het was open dag op de Tempelhof in Winssen toen ik daar langs kwam, hoe leuk, het kunstenaarsduo Huub eb Adelheid Kortekaas heeft het symbool van deze route, de zaailing, ontworpen.
Dankbaar voor mijn lijf dat dit nog steeds kan en voor een dierbare ervaring rijker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten