woensdag 21 januari 2015

Spreekt God nog steeds tot ons?

Bovenstaande vraag stel ik regelmatig als ik op een plek ben waar uit geen ander boek dan de bijbel geciteerd wordt. Het idee dat God is gestopt met praten tegen ons door middel van boeken wil er bij mij niet in. Toen ik het eerste boek van Neale D.Walsch kocht: 'een ongewoon gesprek met God' was dat vooral ingegeven door nieuwsgierigheid. De gouden letters op de kaft deden me erg Amerikaans aan en riepen wat weerstand op, maar de nieuwsgierigheid won het. Godzijdank zou ik zeggen.
Al lezende voelde ik dat het klopte wat hier gezegd werd, en voor het eerst wist ik: dit is de God waar ik iets mee kan, zoals zij bedoeld is. En dan is het zoeken naar woorden die altijd te kort schieten om iets over het onbenoembare aan te geven.
Ik heb ze verslonden, al zijn boeken, want na de trilogie verschenen er nog meer boeken. En regelmatig pak ik weer een boek erbij, als ik een vraag heb, voeding nodig heb of wil opzoeken wat er over een bepaald thema gezegd wordt.
Als er voor mij één plek is waar God in de huidige tijd tot ons spreekt dan is het via deze boeken.

Het mooie is dat God in deze boeken aangeeft dat zij op vele plekken tot ons spreekt als we ons ervoor openstellen: de wind in de bomen, de regen op onze huid, een tekst in een boek dat je ergens openslaat, een lied dat je hoort, een wijze raad van iemand, een fluistering in ons hart....
Ze is vaak zoveel dichterbij dan we vermoeden.

"En in het zachte zuchtje wind was het God die hij herkende."
Solovjov

2 opmerkingen:

  1. Lieve Marion,

    We hebben allemaal onze eigen unieke manier om ons met God verbonden te voelen, of net niet.

    We hebben allemaal onze eigen unieke manier om in eender wie of wat een signaal van God te (h)erkennen of net niet.

    Fijn te lezen dat jij je het meest bewust verbonden voelt met het fenomeen God via boeken van Neale D.Walsch.

    Of we het fenomeen God nu herkennen, erkennen, waarderen, negeren, verwensen, verwerpen of bespotten...

    Voor mij is er geen terugweg meer mogelijk...
    Ik geloof dat het fenomeen zich in élk facet van de schepping bevindt.
    En ik Geloof ook dat God met élk van ons en met élk facet van de schepping even nobele bedoelingen heeft.

    Ja ook als we er niet in kunnen of willen geloven.
    Ja ook als we boos, gefrustreerd, haatdragend of moordlustig reageren.
    Ja ook dan is God als essentie er om ons ter wille te zijn.

    Ik Geloof ook dat God ons feilloos bedient in verhouding tot onze pure waarachtigheid.
    God laat ons via de meest uiteenlopende manifestaties en ervaringen weten hoe het waarachtig met ons gesteld is.
    Wat is zoals het is reflecteert feilloos hoe wij waarachtig denken, geloven of bedoelen.

    Zolang wij geen besef hebben van ons gebrek aan waarachtigheid zullen wij manifestaties activeren die wij niet als uiting van zuivere Liefde herkennen.

    Het op een zelfde golflengte komen met de essentie van God draait bij mij dus om waarachtigheid en/of over het eerlijk delen van hetgeen je denkt, voelt of waarneemt.

    Mijn Glimlach gebruik ik om verbinding te maken met alles wat mij vreugde, moed, dankbaarheid, verdraagzaamheid, vertrouwen en/of andere manifestaties van herkenbare zuivere Liefde, brengt.

    Mijn ademhaling gebruik ik om herkenbare signalen van zuivere Liefde overvloedig te laten stromen. Alsook om hetgeen ik nog niet als Goddelijk of zuiver Liefdevol herken te neutraliseren zodat ik vooralsnog op de frequentie van zuiver stromende Liefde kan komen.

    Mijn Liefdevolle gedachten activeer ik enerzijds omdat dit heel fijn aanvoelt maar anderzijds ook omdat ik daardoor mijn connectie met de frequentie van God en/of met het immer zuiver Liefdevol stromende energieveld kan bekomen en bestendigen.

    Bewust Glimlachen, Ademhalen & Liefhebben zijn voor mij dé triggers bij uitstek om zowel mijn Geloof, mijn Vertrouwen en mijn waarachtigheid tegenover God te kunnen doorleven.

    Vaak (meestal) vind ik ook die bevrijdende en bevredigende doorstroom wanneer ik iets van jou lees.

    Voor mij is dat dan een teken dat jij ook waarachtig leeft naar hetgeen jij verkondigt.

    Daarvoor wilde ik jou bij deze nog eens Danken want dit zijn onbetaalbare beloningen die ik niet zomaar als vanzelfsprekend ervaar.

    Mogen vele mensen deze onbetaalbare Goddelijke ervaringen kunnen opdoen via jou en mogen ook zij er zich steeds intenser van bewust worden dat ook in hen de innerlijke Goddelijke kracht leeft waarover élk van ons vrijelijk en gratis mag/kan/zal beschikken.

    Het is elk van jullie/ons zoooooo intens en oprecht gegund!

    Voor Nu & Straks héél véél Liefs, Liefde & Levensvreugde gewenst lieve inpspirerende Marion

    Met een Mega Big Smile vanwege

    Gerda Maria

    xxx xxx xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Gerda Maria, dank voor je reactie. Wat heb je dat mooi verwoord. Ruim en rijk en waarachtig. Ik neem het mee de vakantie in. Jij een een mooie zomer gewenst! Liefs, Marion

      Verwijderen