zondag 11 november 2012

Liefdevol samenleven in 2015

Ik lees vaker meer boeken tegelijk, nieuwsgierig geworden van horen zeggen, ga dan bij de bieb kijken of ze hem hebben, en er ligt weer een boek op de stapel erbij. Afgelopen week kwamen twee gereserveerde boeken tegelijk aan, ik kon niet kiezen in welke ik eerst wilde beginnen, dus wisselde ik het af wat mooi bleek te werken. Op de één of andere manier vulden de boeken elkaar aan omdat ze over verschillende lagen van bewustzijn leken te gaan, maar toen ik verder las vond ik ze ook weer over hetzelfde gaan. Waar ik in begon was 'De samenleving in 2015', doorgegeven teksten van de Aartsengel Gabriël. Er wordt een samenleving geschetst waarin geld geen enkele rol meer speelt en ieder bijdraagt vanuit eigen passie, plezier en kunnen. Soms leek het te mooi om waar te zijn en was mijn scepticus tijdens het lezen erg aanwezig, op andere momenten kon ik helemaal voelen dat wat beschreven werd de bedoeling is van het leven op aarde.
Het andere boek had ik al van verschillende kanten aangeraden gekregen: 'Verslaafd aan liefde' van Jan Geurtz. Hij geeft aan dat alles draait om afwijzing en zelf afwijzing. We zijn allemaal bezig om afwijzing door anderen te vermijden, waarna we -als we door hebben dat we dit doen- ons zelf afwijzen en zo in een vicieuze cirkel komen en ons geluk van anderen laten afhangen. Mooie oefeningen geeft hij om zonder oordeel te zien en te omarmen wat we doen. Dat maakt de weg vrij voor leven vanuit liefde.
Twee boeken die elkaar aanvullen, op de persoonlijke laag werk je iets uit wat meteen resoneert op de kosmische laag. De laatste dagen voel ik me een stuk lichter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten