dinsdag 4 september 2012

Lorelei

Afgelopen dagen was ik op het Loreleifestival, voor het eerst, sfeer proeven, workshops geven (labyrintloop en bezing je eigen dood) en volgen. Het startte met regen, veel regen, altijd wat triestig, schuilen, nat, natter. Blij dat ik m'n kaplaarzen bij me had. Gelukkig knapte het weer op de dagen erna en kon er buiten gegeten worden en konden de buitenworkshops doorgaan.
Een vrouwenfeestje: kleurrijke tenten en kleding, vriendelijke vrouwen, inspirerende workshops en gesprekken en een prachtige stilteplek die een verdiepende werking had voor het hele festival . Op deze plek, waar je door een poort naar binnen kon, was een vuurplaats waar het vuur dag en nacht brandende werd gehouden. Ook stond er een prachtige tempeltent waar een pad vol rozen naartoe leidde.In deze tempel kon je tot rust komen, mediteren en dag en nacht was er iemand aanwezig en beschikbaar. Op deze plek vonden ook de openingsceremonie en de sluitingsceremonie plaats, waar Godinnen werden uitgenodigd en bedankt.
Ik volgde een workshop bij een Schotse vrouw, Barbara Meiklejohn - Free, een sjamane, verhalenvertelster, schrijfster en drummer, en nog veel meer. Zij liet ons kennismaken met de drum als healinginstrument: indrukwekkend wat er in anderhalf uur plaatsvond bij een aantal vrouwen. Diep onder de indruk van haar werk heb ik bij haar een ratel gekocht, dat nu mijn 'medicine' is.
Zoveel meer was er te doen en te beleven: de beste indruk krijg je door op de site van Lorelei te kijken. Een feestje waren deze drie dagen, wat iedere vrouw zich een keer zou mogen gunnen, rusten in en genieten van vrouwzijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten